Ekonomi

Girişimcilerin Olmazsa Olmazı Yatırımcıları Yatırım İçin İkna Edecek 8 Yöntem

İkna kabiliyeti bilhassa de girişimcilerin bilmesi gereken en değerli şeylerden biridir. Yatırımcıları teşebbüsünüz için ikna etme konusunda yollar arıyorsanız çabuk davranmadan evvel bu içeriğe bir göz atmalısınız! ?

1. Ayrıntılı bir sunum hazırlayın.

Yatırımcıların karşısına hazırlıklı olarak çıkmanız gerekir ve bu durumda güzel bir sunum hazırlamanız siz bir adım önde yapar. Sunumda yapacağınız işin ve kesimle ilgili değerli noktaların üzerinde durmalı, pazarı ve gelecek planlarını gösteren bilgileri kullanmalısınız.

2. Pazar araştırması yapın ve uzmanlardan bilgi alın.

Yatırımınız için ikna etmeden evvel bir uzman görüşüne müracaatınızda yarar var. Rastgele bir yanılgıya yer vermemek için sizden daha fazla bilgiye ve deneyime sahip insanların görüşünü almanız yatırımcıları yatırımınıza ikna etmek için kolaylık sağlayacaktır.

3. Girişimizin pazarda yakalayacağı talebi gösterin.

Yatırımcılar büyüme potansiyeli olmayan teşebbüslere yatırım yapmaktan kaçınırlar. Bu nedenle de pazarı ve rakipleri düzgün tahlil etmeniz, maksat kitlenizin kimlerden oluşacağını görmek ve kısa ve uzun vadede ne kadar büyüyeceğini göstermek sizi başkalarından daha ileri pozisyona getirir.

4. SWOT tahlili ile bilhassa güçlü olan yanlarınızı gösterin.

SWOT tahlili, teşebbüsün güçlü ve zayıf taraflarını belirlemek ve iç ve dış etraftan kaynaklanan fırsat ve tehditleri saptamak için kullanılan bir strateji tekniğidir. Teşebbüsünüz hangi alanda güçlü olduğunu düşünüyorsanız o alanı ayrıntılı bir biçimde anlatıp, zayıf taraflarınıza de göze batmayacak halde yer vermelisiniz.

5. Geleceğe yönelik amaçlarınızı anlatın.

Gerçekleştirmek istediğiniz maksatların dengeli ve rasyonel olması gerekiyor. Teşebbüsünüz için organik bir büyüme gayesi ile yola çıkıp bu maksatları gerçekleştirmeniz yatırımcının büyüyebileceğinizi ve gelişebileceğinizi düşünmesine ve bu teşebbüse ikna olmasını beraberinde getirir.

6. Teşebbüsünüz getireceği finansal planınızı sunun.

Hazırlayacağınız finansal planda teşebbüsünüz için yapacağınız yatırımları, reklam ve pazarlama bütçelerini ayrıntıları göstermeli ve kısa ve uzun vadede bunların nasıl bir yol kat edeceğini gösterebilmelisiniz.

7. Gerçek bilgiler ve sayılar üzerinden konuşun.

Burada dikkat etmeniz gereken nokta şeffaf olmanız ve yanlışsız olmayan bilgileri sunmamak olacaktır. Yalnızca yatırım alabilmek için gerçek dışı bilgiler ve sayılar sunarsanız işler ciddiye bindiğinde yatırımcıların itimadını kaybedersiniz.

8. Vaatlerinizi gerçekleştireceğinize ikna edin.

Girişiminiz için planladığınız maksatlar sizin kadar yatırımcıya da gerçekçi ve gerçekleştirilebilir gelmelidir. Amaçlarınız doğrultusunda yapacağınız çalışmaların dengeli ve planlı olduğunu göstermeli ve yatırımcıların inancını kazanmalısınız.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu