Teknoloji

Sony korkmalı mı? PlayStation Plus üyelerinin sayısı neden düşüyor?

Sony’nin 2022 mali yılı 2. çeyreğine ait raporlarda sunulan bazı sayılar, oyun devini ilgilendiren bazı ilginç sonuçları ortaya çıkardı. Bu raporlar, Sony’nin PS Plus abonelik hizmetinin sadece son üç ayda yaklaşık iki milyon abone kaybettiğini doğruladı. Bu haber, 1 Kasım’da Sony’nin CFO’su Hiroki Totoki tarafından duyuruldu.

Totoki, PS Plus abone sayısının Haziran sonunda 47,3 milyondan Eylül 2022’de 45,4 milyona düştüğünü doğruladı. Bu, yaklaşık %4’lük bir düşüş anlamına geliyor. Bu kadar fazla oyuncunun neden PS Plus aboneliklerini yenilememeyi tercih ettikleri tam olarak belli değil, ancak 1 Kasım’daki sunum sırasında katkıda bulunan birtakım muhtemel faktörlerden bahsedildi.

Abone sayısındaki düşüş, Sony’nin PS Plus’ı büyük ölçüde yenilemesinin akabinde geldi. PS Plus yenilemesi, hizmet için her biri hem fiyatı hem de avantajları artıran birkaç yeni üyelik düzeyi getirmişti.

Yeterli tanıtım yapılamadı

Yeni PlayStation Plus’ın kullanıma sunulması, özellikle PlayStation Plus Essential, Extra ve Premium katmanları arasındaki farklarla ilgili olarak yeterli tanıtıma sahne olmadı. Bu da, oyuncuların yeni PS Plus’ın ne olduğu ve abone olmanın yararları konusunda başını karıştırmış olabilir.

Ayrıca Sony, karantina sırasında konutta mahsur kalan oyuncuların önemli halde cümbüşe muhtaçlık duyduğu salgın sırasında abone sayısının astronomik bir biçimde arttığını da belirtiyor.

Dünya, global salgın olaylarından kurtulurken ve hayat olağana dönerken, beşerler görüntü oyunları oynamak için daha az vakit harcıyor. Tek seferlik satın almalar, mevcut ortamda oyunların daima rotasyonunu sağlayan bir abonelik hizmetine duyulan muhtaçlıktan daha ağır basıyor üzere görünüyor.

Yükselen güç fiyatları ve salgın

Totoki, Sony’nin 2022 mali yılı 2. çeyrek konsolide mali sonuç raporunun ikinci sayfasında, abone sayısındaki düşüşün muhtemelen “yükselen enerji fiyatları ve genişleyen enflasyonist baskının yanı sıra çeşitli ülkelerdeki hızlı faiz oranlarındaki artışlardan” etkilendiğini belirtti.

Sony, raporun sekizinci sayfasında, ekonomiler salgının akabinde uğraş ederken bunun oyuncuların daha az para harcama dileğiyle daha az sayıda oyun oynamasına yol açtığını varsayım ediyor.

Ayrıca Totoki, Sony’nin raporunun sekizinci sayfasında, PS Plus abonelerindeki düşüşün PS4 kullanıcıları arasındaki kullanıcı etkileşiminde beklenenden daha büyük bir düşüş ile arttığını vurguladı. Öte yandan, PS5 kullanıcıları arasında PS Plus abonelerinin oranının çok daha yüksek bir seviyede kaldığını da söylüyor.

Geçtiğimiz üç ay, Sony’nin PS Plus abonelerinde kıymetli bir düşüş yaşansa da, PS5’in donanım satışlarında da ani bir artış görüldü.

PlayStation 5 satışları yükseliyor

PS5 kullanıcıları ortasında PS Plus abonelerinin oranı yüksek kaldığı için Sony, PlayStation 5 donanımının benimsenmesini hızlandırmayı planlıyor. Böylece, PS Plus abonelikleri satın almakla en çok ilgilenen demografinin elinde daha fazla konsola sahip olmanın, bir bütün olarak abone sayısını artıracağını ümit ediliyor.

Sony’nin raporun sekizinci sayfasında belirttiği eğilimler, “eski kitaplık oyunlarının satışlarının keskin bir şekilde düştüğünü, buna karşın başlıca yeni oyunların satışlarının güçlü kaldığını” gösteriyor. Yani, oyuncuların eline daha yeni donanımın geçmesine odaklanmak, faal pazarla etkileşim kurmak ve PS Plus aboneliklerini artırmak için daha fazla fırsat sağlayabilir.

Sony, ikinci çeyrekte agresif promosyonlar yapmadığını belirttikten sonra, PS Plus’ın reklam ve tanıtımına daha fazla kaynak ayırmaya ve hizmeti düzgünleştirmeye çalışıyor.

Sony, hizmetten aylık olarak ne alacakları konusunda oyuncularla irtibat halinde kalarak ve hizmetin daha kıymetli katmanlarını güzelleştirerek muahedeyi “tatlandırmayı”, abone sayısındaki düşüşü telafi etmeyi umuyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu